dibe vurmuş insanlara tavsiyeler

laylon
bi yerde geçiyordu,sanırım hakan günday'ın kitaplarından bir tanesinde.

"en yukarıya gidebilmek için önce dibe sağlam vurman gerekir"

ya da buna benzer bişe.ara sıra gelir aklıma dipte hissetiğimde.

bu cümle, su ve onun içinde,boyunu aşan bir derinlikte bulunan insan benzetmesi ile kurulduğu için bir taraftan işin içinde "nefes

almak,alamamak" gibi göndermeler de vardır.suyun içindeyken bizi en yukarda nefes bekliyordur.umarım öyledir.

nefesini tutmak mücadele,nefes almak ödül,ve sonunda o nefesi verdiğinde geri gelen bilinç.

dene diyor yani.

sen yine de en yukarı çıkma,istikrar çaba ister.

the100

hunter
Kass morgan isimli yazarın aynı isimli 4 kitaplık serisinden uyarlanan dizidir. Evet esasında bir kitap serisidir ama dizisi daha çok bilinmektedir. Dizinin senaryosu kitaptan biraz daha farklı işlenmektedir ve bana göre dizinin senaryosu çok çok daha iyidir. İlk iki sezon biraz ergen gençlik dizisi gibi gelse de 2.sezonun sonundan itibaren liderlik,din,halklar gibi konularda bir çok değişik göndermeler barındırmaktadır. Bilimkurgu seviyesi her sezon artarak son sezon çok iyi bir noktaya gelmiştir zaten. Bu dizide aranan her tür var diyebiliriz. Yapay zeka var,ışık şehri var,fantastik ortaçağ benzeri sahneler var,uzay var,bilim kurgu var her şey var. Özellikle bir halkı yönetmenin ne denli zorluklar,fedakarlıklar işlediği iyi yansıtılmıştır. 3.Sezon da zaten inanç sıçramasının sonuçları resmen işlendi. Benim puanım 10 üzerinden 8. Çok olumluyum ama tabi bazı mantıksız yerleri de var.

kargo şirketleri sorunu

invinoveritas
hepsi kötü olduğundan şikayetçi olmayan yok gibi.
faydasını gördüğüm iki çözüm şöyle: birincisi şirket merkezine nokta atış şikayet. diğeri kargocuyla muhabbet kurup telefon numarası vermek. (ikincisi küçük yerleşimlerde mümkün veya kargoyla sürekli işiniz oluyorsa)

yapay zeka

karakitap
bir bilgisayarın veya bilgisayar kontrolündeki bir robotun çeşitli faaliyetleri zeki canlılara benzer şekilde yerine getirme kabiliyeti.
Yapay zeka çalışmaları genellikle insanın düşünme yöntemlerini analiz ederek bunların benzeri yapay yönergeleri geliştirmeye yöneliktir.